Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2018 09:46 - Трета Градска Болница
Автор: gessos Категория: Поезия   
Прочетен: 1589 Коментари: 6 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
              
Белотата на болницата
                                    
                                    тук е привидна

на мнозина навява спомен за креп.

И онази с косата се смее ехидно

и се питаш кога ще привика и теб.




В коридорите тъжни,
                               
                                 с неонови лампи,

тя наднича нахално зад всички врати.

През лица,

                 пожълтели от мъки и крампи

се поспира за малко и нещо сумти.




Сред въздишки,
   
                        протяжни и недочути,

обикаля леглата и търси с очи

и в последните няколко,

                                       дълги минути

си разперва ръцете и гузно мълчи...



На живота завесата спуска докрая.

Тя е тук!..А душите вече са в Рая...
И.Б.









Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - gessos,
04.02.2018 10:13
Във всяка болница дебне смъртта.
цитирай
2. donchevav - Познато усещане. Бях в болница ...
04.02.2018 14:46

Познато усещане. Бях в болница миналата есен – интоксикация от материали при саниране, сериозно и досадно заболяване. Здрав човек съм, сполай на Бога, на аспирина се мръщя:))) и изведнъж... Лежах, скучаех, опитах да пиша – и се отказах: всичко започваше с бели чаршафи и завършваше с кръв, мухъл и смърт. И сега – пет месеца след това, още не мога да изтрия тъгата и мухъла от възприятията си – сякаш ме мъчи онази библейска печал от някакво забранено познание …

Хубави стихове! В духа на Далчевата „Болница”. Или на човеколюбивата болка на Ханчев:

Трите стени
в моята стая
бяха бели и тихи.
Четвъртата
стенеше нощем:
— Вода!

Тя вика
три нощи подред,
на четвъртата нощ
стана бяла и тиха
като другите.
Бяла,
студена
и няма.

Страшна стена. /В. Ханчев/

Поздрави, gessos!
цитирай
3. gessos - Да, смъртта е зло за всички и ни дебне ...
04.02.2018 15:52
Да, смъртта е зло за всички и ни дебне отвсякъде...Някои я заслужават като наказание, нищо, че е природен закон...А други си отиват без време, в разцвет... :(
цитирай
4. gessos - Поздрави и от мен, приятели! Не ...
04.02.2018 16:56
Поздрави и от мен, приятели!
Не исках да ви натъжа...
цитирай
5. vania23 - Така си е. Преживяно.
05.02.2018 11:44
Някога следвах за медицински фелдшер и на първия ми стаж в болницата седнах до един болен, много болен човек. Беше ми жал за него и си казах - не мога да му помогна по друг начин, освен да поговоря с него. И той ми говореше с тъга за живота си, но... какъв беше шока ми, когато както ми говореше, така и си пое дъх за последен път и умря пред очите ми... Поне не умря сам.
цитирай
6. gessos - Имал е нужда да сподели с някого. . . А ...
05.02.2018 13:39
Имал е нужда да сподели с някого...А така се случва и с майката, която чака в последните си минути своето дете. Успее ли да дойде, последният `и дъх е сбогом и успокоение по пътя към Вечността.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gessos
Категория: Поезия
Прочетен: 184592
Постинги: 74
Коментари: 329
Гласове: 4639
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031