Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2017 23:23 - На жена ми, когато детето беше в болница...
Автор: gessos Категория: Поезия   
Прочетен: 1099 Коментари: 3 Гласове:
11

Последна промяна: 20.11.2017 23:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Какво е моят, какво е твоят
                                           Ден рожден!
Ден за размисъл или за
                                       Надежда!
Мечтите ни излъгаха и теб,
                                          и мен,
А в бъдното човек със страх поглежда.

Край масата със чаши
                                    във ръце
Присядаме неловко,
                                мълчаливо.
Не знам що става в твоето
                                            сърце,
Но струва ми се, сякаш
                                    с виното пенливо
За милост молим нашите
                                        орисници.
В такива дни не сме ли пак
                                          езичници!
Не сме ли пак готови
                                с радост
Душата си на Дявола
                                 да продадем дори!
Не стори ли така и доктор
                                        Фауст
с едничката молба:
                           "О, миг, поспри!"
Че жадни бяхме.
                        Жадни сме и днеска.
Че гладни бяхме.
                       И гладни ще оставим
Трапезата на тоз живот
                                      Скъперник!...
О, миличко, не искай днес
                                           от мен
Да кажа аз:
            "Честит да е Рождения ти ден!"
Защото със година
                             остаряваме
И Младостта на миналото
                                       подаряваме!
С обич!
                                        
                                           





Гласувай:
11



1. jelezov - Стихотворението е отлично! Зат...
21.11.2017 22:58
Стихотворението е отлично! Затрогна ме, макар и по по-различен начин (вероятно поради възрастта ми). За видеото много благодаря. Имам мили спомени свързани с Гяуров. И той е започнал певческата си кариера в хора на военното артилерийско училище, което съм завършил и аз. През 1959 г. бях член на екипажа на кораба, с който част от фестивалците пътуваха по Дунав за Виена, където се проведе поредният Световен фестивал на младежта и студентите. Галаконцерта на нашата делегация бе в Рьонахертеатър и в него взе участие, и Гяуров, и доколкото си спомням, със същата ария. Публиката бе потресена от изпълнението, аплодисментите продължиха повече от 15 мин. Беше много забавно да се наблюдава как и виенски бабички на преклонна възраст подскачат ръкопляскайки от удоволствие.
цитирай
2. gessos - Благодаря, приятелю! И се рад...
22.11.2017 00:09
Благодаря, приятелю!
И се радвам, че Ви върнах към милите спомени.
Подаръкът бяха плочи - операта "Фауст" от Гуно, с Николай Гяуров в ролята на Мефистофел. И мисля, че тази роля на него единствен най-подхожда... А детето ни беше болно и тъгувахме....
цитирай
3. kvg55 - gessos,
02.12.2017 06:40
"Защото със година
остаряваме
И Младостта на миналото
подаряваме!"
По тази причина не си отбелязвам рождения ден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gessos
Категория: Поезия
Прочетен: 185517
Постинги: 74
Коментари: 329
Гласове: 4639
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930